Äntligen hade vi en vit julafton för en gångs skull.


När vi åkte till Jönköping i onsdags efter jag slutade jobbade och träffade Peter i tågstationen vid fyra-tiden och det var så mörkt ute och det har precis också börjat snöat.
Men Peter körde försiktigt hela vägen till Jönköping och det gick bra, det tog ca 2 timmar.
Men när vi åkte hem igår från Jkpg till våra hem så var det snöstorm på vägen och jättedålig väg så det var lite svårt att köra men han körde försiktigt så gott han kan.

När vi var i grästorp så ringde Peters mamma till Peter och sade att våra hem är snökaos och vi trodde att det var inte så farligt men det var RIKTIGT RIKTIGT mycket snö och vi blev förvånade.
Våra hjärta buske på trädgården är helt trasigt p.g.a snö kommer på buske så det såg inte fint ut längre och Peter fick skotade bort snö från klockan två till kvart över fem, han kämpade och skotade bort alla tung snö och fick även skotade bort snö på taket.
Stackars honom för han var helt slut igår och hade ont i hela kroppen och han sade också att han trodde först att det går att fixa men snö var så tung så därför tog det många timmar att skotade bort snö.

Idag har det kommit mer snö igen så Peter är ute och skota snö nu.
Har tagit bilder idag på snö.

Det har varit rekord denna året på ett bra tag sen tycker jag och jag var så van vid att ha grön julafton och nyårsafton.

Här har suttit snö i två veckor nu och det har aldrig varit så förut för det brukade när snö kommer så sen smälter det bort.

Det kommer ta lång tid tills snö smälter när vi har så mycket snö här och det kommer bli jobbigt att gå när det kommer smälta, urrkk.

 

Ja nog om snö..

 

I natt hände det ganska mycket, inte mycket men som vanligt kunde jag inte sova så bra p.g.a ont i höften och fick nästan kramper några gånger på höften.

Hjärtat sparkade vilt i natt också så jag vaknade av hjärtats sparkade och h*n sparkade verkligt jättehårt och många gånger så det var svårt att sova, hihi.

Men sen lyckades jag sova till slut.

 

Idag kommer det inte hända någon speciellt förutom mycket rea på affären och det orkar jag knappt att åka dit med massor stressigt folk.

Stannar hellre hemma än att åka dit.

 

Shoppa ni på rea?

#1 - Miss Borén

Vit, vit jul :)

Har funderat på att shoppa på rean men det får bli imorgon eller tisdag om vi mår bättre.. annars får jag väl skicka mamma ner till stan och köpa gardiner åt mig. Sugen på att ha nya gardiner i nya lägenheten :) Längtar!

Har svarat på din fråga i min blogg varför jag såg lite annorlunda ut på bild ;) Puss

#2 - Fia

Ojoj, vad mycket snö ni har! Men skönt att ni är framme nu och att det gått bra att köra. Här har vi oxå mkt snö, Nicklas har fått gå ut och skotta bort snö flera gånger.

Jag ska inte shoppa på rean, det blir bara stressigt och långa köer och jag orkar INTE med det år. Nu finns det nog inga fina kläder kvar till mig, så jag väntar tills allt har lugnat sig på stan. :) men ska nog dit imorgon iaf för att handla lite för mitt presentkort på Make Up store ;) kram!

#3 - Suma

Oj så mycket snö hos din hem utanför.. Hoppas din Peter blir bättre idag o hoppas att vara snäll o mindre snö så Peter slippa skota mera:)..

mysigt vara vit snö när man julafton lycka men inte kul att mycket snö så skota så mycket och svårt kör ute..

Jaa vi var på stinsen(köpencentrum) det mycket folk och kör till kassa men går bra ändå och handla ganska mycket kläder till barnen som dom behöver kläder för att dom är växa och stor så blir kläder trång och därför att nya kläder till barnen.. Men mest äldre dotter älskar kläder hehhe..

Vad så härligt att bebis sparkan under din mage och kan förstår att göra ont när man sparkar.. men härligt känner ändå..