Del 2, här kommer bilder på Orkideer..



Några undrade hur jag sköter mina orkideer och jag har två st som jag har haft i över 5 år och de lever än.
Jag har en lila och vita, jag lät dem stå nära vid stora fönster och det kommer sol ibland och jag lät det bara vara och vattna dem bara en gång i vecka, ibland glömde jag att vattna dem i två veckor men de överlever.
När det inte finns blomma kvar så kasta inte den utan ha tålamod, det växer igen och det kan ta halv år tills det växer igen eller redan efter några månader, det beror på.
Jag älskar orkideer och de är som mina barn :), hihi.

Snart är söndag slut så imorgon är det dags att jobba men jag ser fram emot för jag är ledig på fredag, jippie.
Natti natti..
#1 - Miss Borén

Jämför du orkideer med ett barn?? :-D

Du vårdar dina blommor ömt, jag har EN blomma här och den dör nog snart.... ursäkta blomfolket, jag misshandlar blommor jaaa...

#2 - Pernilla

Jag vill säga det Sara sade att jag jämför dem med ett barn, nej, jag säger det så för att jag har inga barn så självklart är de orkideer mina barn än så längre :)

#3 - Miss Borén

Så dum e jag inte ;-)

#4 - sess

hihi, nu vet du varför "splukendya" :D



#5 - Sia

Vackert!!

#6 - elsa

åh, måste bara skriva här att bilderna är så vackra! :) du har en talang - eller två :) att fota och att sköta orkideer. inte alla har det :) kram

#7 - natty

fina bilder. säger än en gång, du är duktigt :)



den sista bilden, ser ut en fågel intu. ser du? :D puss

#8 - Arandur

Hoppas du får en härlig måndag :)

Kolla gärna in min fotoblogg, den kanske kan får dig på bättre humör såhär på en jobbig måndag.

#9 - dessi

ok, då vet jag hur jag ska sköta dom sen. ;) tack!

#10 - dessi

ok, då vet jag hur jag ska sköta dom sen. ;) tack!

#11 - Mamma

alla vackra blommor

#12 - Malin

fina bilder :)

#13 - december23

Åh, älskar den första bilden. Skitsnyggt, fortsätt så!