Några har undrat om....

Några har undrat om vi vill veta könet...

Jag kan säga att våra kommun får inte tala om könet och om vi vill veta könet så måste vi åka till Göteborg.
Vi har pratat om det att om vi vill veta könet eller inte men just nu spelar det ingen roll för oss egentligen.
För båda är lika välkommen och när vi ska vara förberedda innan hjärtat kommer ut så tänker vi inte köpa blå eller rosa färg utan färg som ska kunna använda båda till pojke och flicka.
Men vi kanske ändra oss men jag är osäker på det för jag tycker det är kul med överraskning fast jag har sagt förut att jag vill absolut veta könet men nu har jag ändrat mig.

Ja man vet aldrig med oss för vi bruka ibland lätt att ändra oss.

Någon frågade även hur jag mår och om jag spy.
Jo jag kräks fortfarande, lite märkligt för jag är vecka 17 nu för det har gått 16+5 men jag har skrivit frågor i forum på familjeliv.se och så skrev en kvinna och berättade att hon har kräks hela under sin graviditet.
Urkk hoppas inte att det kommer hända mig men vi får se och det har hänt att jag har inte spy på en vecka och mådde så bra men sen kom spya tillbaka.
Annars har jag blivit för van vid att kräkas och är piggare än förut iallafall och mer energi också.
Jag vet bara att jag brukar kräkas på måndagar, tisdagar och onsdagar, lite lustigt men sant och det kan hända jag kräks på en söndag eller annan dag som inte är mån,tis och ons men det har hänt hemskt sällan.

Ja nog om spya..

Nu tänker jag gå och lägga mig.

Vi längtar efter dig hjärtat!!

Natti natti!!
#1 - natty

märkligt att du gör ofta på mån-ons! ;) känns det skönt att du har berättat för "alla"?



puss!

#2 - Lotta

GRATTIS till graviditet!

Jag har inte kollat din blogg på länge, och inte hört om din graviditet så nu får jag gratulera! Ska bli kul att läsa om din graviditet :) Kram!

#3 - Suma

Jaa det så kul se när född det flicka eller pojke men huvudsak att bebis är mår bra och frisk och spelar inget roll vilket kön..

Jo ska du inte visa på bild om hur många dagarna kvar till beknäring.. Förstår du vad jag menar?

Vad lustigt att du kräker mån-tis-ons..

Jag var gravid det min äldre dotter första då jag kräker en gång o inte mer och andra son var jag inte kräker alls men ofta fyr.. Nu våran barnen är stor nu och går fort tiden oj och härligt oxå..

Jag tycker att gravid så mysigt och härligt känslor..

Jag saknar gravid ibland..

Men inte än och får vänta..

Hoppas du mår bättre och glad..

Kramar på dig..

#4 - sofiaw

hehe :) men min favoritfärg är ju blå så du kan köpa vilken färg som helst. de kan ju inte klaga dirkekt ;)



skönt at du mår bättre nu och hoppas att det håller i sig! puss

#5 - Sofia, Devins mamma

Jag har också spytt nästan halva av graviditet men mest under 2-3 månader men annars var jag oftast illmående nästa jämt. Men jag har en superbra tips, jag har mariekex på min sängbord för att när jag vaknar brukar jag bli riktig illmående men mariekex hjälper MYCKET att illmående försvinner. Jag vet att mariekex är inte SÅ nyttig men det hjälper ialf.. Det måste inte vara mariekex utan nåt kex som du tycker om. Prova du! Kramar

#6 - marie

Hej, har du någon mailadress som man kan nå dig på?

#7 - Smultron

du vet att man kan klä rosa på pojkar, eller blå på flickor, alltså spelar det ingen roll med färger numera!;)

engång hade jag stark rött huvtröja med randiga på Wince, då sade kvinnan " jasså, är du en flicka?". Nej då,d et är iaf en han.. Asså?? Jag trodde för han klär sig ju med rött, därför trodde man att han var en hon, han då låg o sov i vagnen när kvinnan kom fram.

Jag sade att rött kan passa jävla bra på p0jkar, har en del rött i hans rum..;)

Kramen

#8 - Jasmine

hej! Kommer du att skriva om din graviditet här eller privatblogg?bara undrar jag:) Det är viktigast är att du mår bra under graviditet och är lycklig eller hur? Krampuss

#9 - UI

VAAAA är du med barn?? VAD ROLIG!!! Spänningen när babtyn kommer till världen!

GARTTIS!!!

Kram Ulrica

#10 - Pernilla

Jasmine:

Hej.

Jo jag kommer självklart skriva om graviditet och hur det har gått o.s.v. här blogg.

Jag kör som vanligt som jag brukar gör :).



Krammiss

#11 - natty

jaa måla är avkopplad tycker jag!! men kan ta på kraft, beror på vad för föremål också. men kul ändå! ;) hehe

#12 - Pernilla

Marie:

Hej.

Jag såg din mail adress men jag måste veta vem du är?

#13 - Linba

Jag har haft det riktigt tur båda graviditet, förra och nuvarande graviditet, jag har inte haft illamående eller spytt någon gång. Himla skönt! :)

men ett tips är att försöka äta fler gånger som minskar illamåendet eller ät ingefära har jag hört att det ska hjälpas mot illamående.

Jag köpte mest neutrala kläder innan Albert föddes sen blev det automatiskt pojkkläder men fast i olika färger.. Kör på det samma nu, när bebisen är beräknad i februari då måste bebisen ha varma kläder. Spännande läsa om din graviditet :) hoppas du slipper illamående snart.

Kramkram

#14 - Linda E

Hoppas du mår bättre småningom. Jag har 3 barn, 2 flickor och 1 pojke. Jag mådde bäst med Viggo, men jag blev förvånad över att jag blev tokig i coca cola med honom. Det var inte bra alls. hihi. Jag hade ingen aning vad för kön det skulle bli alla tre ggr men med flickorna, så var det ca 140-150 i hjärtslag och Viggo under 140 . Då stämde hjärtslagen ju för mig iallafall. Men en del säger att det är myt. Jag hoppas att allt ska gå bra för dig. Kram