IKEA!


Vi har pratat om att åka till IKEA snart för att handlar lite möblerna till vardagsrum för vi har tomt plats som måste ha mer saker för att se mer trevligt ut.
Jag kommer att köpa många ramar för jag har många fina bilder som jag har tagit men har inte framkalla bilder, så jag måste skärpa mig och framkalla bilder och sätt dem på ram.
Ramar ska ligga höger sida på vägg som ligger nära soffa, inte bak soffa utan höger sida och vill gärna ha så på bilden ---->.
Då måste jag tänka noga vilka olika storlek ramar jag ska ta och jag är inte så bra på det, har ni någon bra tips?
Vilken ska jag satsa på vit eller svart ramar?? Vi har vit vägg.
Vi kommer att köpa soffbord, tvbord och sideboard som vi behöver men vi får hoppas att det finns någon som vi tycker om, men vi får se.

Vi vet inte när vi ska åka dit, i höst i alla fall.
Då får farfar och farmor passa Anton.
#1 - Mirre fotande hundtoka

Jag skulle köra fokus på vita väggar, så inte ramarna framhävs mera än korten =D. Sedan skulle jag ha olika strl på ramarna, typ 13:18 18:24 osv :D. Samt ha vissa kort liggande och vissa stående.



Det kommer nog bli kanonfint =D

kramar

#2 - Mirre fotande hundtoka

Köra på vita ramar ska det stå hehe

#3 - Mirre fotande hundtoka

Vita ramar ska det stå, hehe

kramar

#4 - natty

ja tänkte säga detsamma som mirre. blir kanon då! själv har jag oxå tänkt göra så på en vägg här! :)



puss

#5 - natty

jag skulle välja svartvitt på alla bilder. eller kanske lite färgklick på nån bild, som du gjorde förut.. jaa ;)

#6 - Mirre fotande hundtoka

Jag hade tagit i färg om man ska ha vita ramar. Har du svartvita foto kan du ta svarta ramar, tror det kan bli lite för mesigt med svartvita mot vita ramar?, tror du ej?



kramar

#7 - Cami

jag hade oxå tänkt på vita ramar om jag ska hänga upp ramarna på vit vögg men en kompis har vit vägg och svarta ramar.. jag tycker det är så fint så jag tycker svarta ramar :)



puss



#8 - Camilla

ta svarta ramar tycker jag! då får väggen mer liv precis som på bilden!

#9 - Jennie ♥

heej, o en vecka var ag 3 ggr på ikea. haha köpte nått varje gång. underbar möbelaffär de där :)

allt bra+

kram

#10 - Lilla-Anna

hej.. Hoppas allt bra m dej :)



Måste bara säga att det e bättre med svart ram, tanken på om du ska ha allt i vit tvrummet, så lite bra med avbryt färg, plus svarta ram e snyggare än vita ram. :) Men det e DU som bestämmer. :P //KRam lilla-Anna

#11 - Pernilla

Lilla-Anna:

Hej. Jo tack med mig är bra.

Okej tack för ditt tips :).

Jag har tänkt på svart ram med svart vitt bilder men få se.

Måste bara hitta bra bilder som jag har tagit och redigera dem till svart-vitt. :).

Kram