Anton gillar spegel


Han började gillar att titta på sig själv och undrade vem där, det såg så söt ut.

Det är någon som jag inte har berättat för jag vågar inte säga nåt än och det beror på att vi är osäker.
Jo jag sade förut att jag är mycket säker på Antons hörsel att han är döv men nu måste jag tar det tillbaka och nu vågar jag inte säga än för på sistone har hans reaktion till hög ljud och när jag ropade på honom så vände han och tittade på mig och så tänkte jag först, att det var bara ren tur.
Men det stämmer inte alls för jag gjorde minst tjugo gånger och samma sak så vände han och tittade på mig när jag har ropade på honom, självklart med hög röst.

Idag hade jag fullt med glas matburkar i påse och det hör hemskt och Anton blev skrämd och tittade på mig.
Vi vet inte hur mycket han kan höra så vi vågar inte säga nåt nu utan vänta tills vi vet 100% säker.
När Antons farfar visslade så tittade han på honom och skrattade fast vi vet inte om han hör eller bara nåt annat som gjorde honom att tittade på farfar.
Ibland önskar jag att Anton kan berätta hur mycket han kan höra eller att det är bara slump.

Om det är bara ren tur att han tittade på oss precis vi har skrikit så är det JÄTTE KONSTIGT för det såg precis ut att han hörde och att vi har gjort minst tjugo gånger.
Men ibland kan han helt bara strunta i när vi ropade med hög röst eller så hör han inte, men i alla fall så ibland vände han inte och det lät som han inte hör.

Ja som sagt, vi vet ingenting just nu.

P.s. Jag vill rätta till det att jag är inte alls oroligt för hans hörsel utan jag är bara ren nyfiken, att helt plötsligt annorlunda och självklart börjar man undrar om han kan höra eller bara slump.
Annars så njuter vi av livet och Anton är såååå underbaarrtt. D.s.


Nej nu tänker jag sova men vill säga till er alla GOTT NYTT ÅR för jag kommer nog inte blogga imorgon.

Kram
#1 - Mirre- Foto & hundtoka

Ohh vad söt, det är ju som sagt bara att vänta och se om hur det blir när han växt till sig



Sköt om er nu

kramar

#2 - Anna

Njut av tiden, låt dig inte tänka mycket på hörsel och att gå till hörselvården tätare, vänta tills han blir äldre så¨de kan fastställa om hans hörsel,

PASSA på att njuta av den första tiden :-) utan bekymmeroron, vad du än kan göra just nu!

#3 - Pernilla

Anna:

Det är inte lätt när läkaren sade att hans reaktion till ljud finns inte så vi är ganska säker på att han är döv men nu hans beteende annorlunda så självklart blev vi nyfiken och undrade om han kan höra lite eller inte.



Annars är jag så less på att få brev från hörselvården remiss och jag funderar på att säga ifrån att jag inte vill Anton ska gör hörseltest på ett bra tag.



Jag är inte oroligt eller någonting utan bara ren nyfiken :).



#4 - mona

säger precis som anna... lea reagerade också på ljud trots läkaren påstod hon ej kan höra och ansåg ci är bäst. men nu 3 år gammal ser vi att lea kan ha hörapparater och hör med dem. sthlm sade nää örebro har fel lea kan höra lite. därför tror jag inte på ci op på små barn för man kan inte diagnosiera dem så tidigt. låt anton vara barn tills han kanske är 2-3 år kan se mer tydligt. lea har tider i hörselvård pga hörapparater propar o.s.v ja det är jobbigt men vårdbidrag är för sånt.elsa däremot är inte ofta i hörselvård pga hon ej anv. ngt happ eller liknande.. enligt dem är elsa helt döv och vi tror det också.

#5 - LINA K - SKRIVER SKRÄCKROMAN!

Vilka underbart söta bilder!! =)



SV: Haha, joo om det hade varit sant så skulle nog inte Victoria ha varit så glad på mig =P