Måndag..

Hej go morgon på er alla!!

Visst är det otroligt att helgen är redan slut och nu är det måndag igen, dagar försvinner snabbt och det är lite trist tycker jag men ja sånt är det..

Igår var vårt lilla hjärta vildare i mitt mage för hjärtat sparkade många gånger och rörde, jag kände också hur h*n rörde långsamt så det syns på mitt hud, läskigt men kul se.
Nu på sistone har min näsa blivit konstigt efter det sist jag var förkyld i dec och nu har jag varit täppt varje på natt men inte så farligt utan mest torrt och näsblod, jag får inte näsblod så mycket så det rinner ut utan det är bara torrt näsblod.
Några sade att det kan vara låg blodtryck eller hög blodtryck, minns inte riktigt men det är lite märkligt för jag har varit på mvc och hon tog blodtryck på mig och allt såg jättebra och normalt ut.

Jaa det får jag fråga barnmorska om det när vi ska dit om två veckor tror jag.

Jag vet inte om jag har berättat men vi ska vara på föräldrar kurs fyra gånger i mars månad och de har bokat två tolkar till mig på varje möte så jag slipper tänker på att boka tolk.
Det ska bli kul för det är första gång för oss att använda tolk när vi båda är tillsammans och använder tolk för annars är det alltid jag som använder tolk på läkarebesök och annat som bara handlade om mig men nu handlar det om oss båda på föräldrar kurs :).

Så det ska bli kul att se hur Peter kommer titta på tolkar fast han behöver inte ha tolk men alltid kul att se honom hur han kommer att kollar på dem, hihi.

Jag har också tänkt på lösenordskyddad blogg och jag känner att det är bäst att ha lösenordskyddad när barnet är född och det känns också trygg för oss att veta vem brukar kolla på vårt blogg, mest min för Peter har egentligen inte någon blogg och är inte intresserad av det, hihi.

Men ni behöver inte vara rädd att fråga om ni kan få lösenord till privatblogg utan det är bara att maila till mig eller skriv din mailadress på kommentar som brukar finns automatiskt där som står mailadress och det kommer inte synas i kommentarer.
Så jag kan avgöra det själv om vi vill ge ut eller inte men blir inte ledsen om ni fick en nej utan fråga på bara. :).
Jag ska självklart ha kvar här offentligen blogg och kommer skriva båda privat och här men på olika sätt, typ att sätta bilder på bebis så gör jag på privat blogg.
Men jag kommer visa bild på bebis som inte syns så mycket utan mest döljer så kan jag gör här på offentligt blogg.

Obs, jag har inte fixat en lösenordskyddad blogg än men jag lovar att tala om när det kommer.

Nej nu ska jag nog sätta i gång och städa i köket.
Skriv snart..
#1 - Linba

Hej!

Kul du lämnade kommentarer inne hos mig :)ang vinterkräksjukan, oroa dig inte bebisen ligger välskyddad i livmoder och tar inte stryk av kräkningar, men man blir orolig självklart.

Det är andra gången nu jag fick vinterkräksjukan i samband med min graviditeter..hihi..Första gången med Albert då vecka 16-17 och nu som höggravid.. usch!!

Hoppas du slipper det - ät en massa vitpeppar så klarar du dig :) KRAM

#2 - cina törnblom

Ja varför inte klä dig med bolero är snyggt också med någon lång linne när magen syns.. eller en härlig smal lång kofta som behövs inte knäppa på. :)



Ha det gott!! :)

Kram

#3 - Malin L

hej! nu går 100 dagar kvar för dig :)



Ja, näsblod, jag fick ofta med både graviditeter, det har inte betyder med låg eller hög blodtryck jag hade mått bra hela tiden.. näsan är bara så känslig :)

#4 - Fia

Jag fick oxå ofta näsblod när jag väntade barnen, och har fortsatt med det än idag (även innan) så det var nog ngt som jag redan hade innan och din kom i samband med graviditet. Ingen fara. :)

Ny vecka nu igen.. Men härligt väder här i Örebro nu ;) kram

#5 - Cami

jobbigt att vara förkyld.. krya på dig., har du fått halsbränna? tänker på alla blir gravida så får ofta halsbränna.



Cami's hand räcker upp och visar intressant om din privat blogg.



kram

#6 - Jasmine

heej, jobbigt med förklyd, fick du näsblod? är vanligt vid gravidiet??eller? Oj blir spännande för dig och peter att gå på kursen, säkert blir lärorik för er, jag kan 100% förstår dig om lösenskyddad gäller era barn, det är viktig att tänker på bästa för barn!din magen är stor och fin:)Kram

#7 - Pernilla

Jasmine:

Heej, jag är inte egentligen inte förkyld utan jag är frisk 100% och mår bra :).

Jag får bara stopp i näsa, lite täppt och näsblod som är torra på nätter men sånt är det när man är gravid.

Annars mår jag bra :).

Ja näsblod är normalt för gravid :).

Tack det du sade om mage :).

Kram på dig.

#8 - Helen

Lykke til med "lille hjerte" i magen :)

#9 - Lenita

Hej!

Bra beslut angående lösenordskyddad...

Jag var mycket täppt i näsan och fick köpa barn nässpray under hela sommar- höst. Jobbigt..

Fin mage du har.. Det syns att bebis växer.. Spännande och se vilken kön det blev. Ser fram emot. Kraammm Lenita

#10 - selin

ja, det ingår i utbildningen gällande praktik :)



räcker upp handen intressant, gällande lösenordskyddat blogg :)

#11 - addie

Förstår dig ang din blogg och när er mirakel kommer ut. Här är en som är intresserad av att följa din blogg men det är helt du som avgör. /Addie

#12 - natty

hehe det är ju kul att se hur mage röra på sig pga bebisen.. häftigt! inte hos min mage än hehe..

nu är ni under 100 dagar!! skönt va? ;)



jag är också en av dom som vill ha din lösenordskyddat blogg! ;)



puss

#13 - Ira & Mio

fortästter gärna följa din blogg om den blir lösenordskyddad, om jag får.. :)

#14 - Pernilla

Grattis till Graviditeten =) Hoppas det är allt bra med dig.. vill gärna följa fortfarande din blogg, om den blir lösenordskyddad, om jag får =)

men annars lycka till!

#15 - Suma

Fint mage..

Jag har alltid följa din blogg nästa dagarna och så hoppas jag får lösenord skydd..

Du tycker det rätt val lösenord skydd så du känner rätt..

Kram