19 juli 2010


Jackan från Ellos som kostade 400 kr förut och nu kostade det 99 kr, vet inte om jag kommer använda den men behålla den ändå.

Jaha nu är det måndag igen och det är inte långt kvar tills augusti.
Den 21 augusti ska vi ha dop för Anton som jag är nervös för han tycker inte om att vi eller någon bära honom och han kommer att skrika, men ingen kan vi göra nåt åt det utan bara låt det hända men samtidigt vill jag egentligen inte att han ska skrika.

Jag har skrivit forum i familjeliv.se och skrev att jag undrade varför Anton inte tycker om att bli bära, jag som är kram tokigt och vill gärna bära Anton och bl.a
Så skrev en kvinna till mig:

-Oj vad skönt det låter . NJUT!
Missuppfatta inte mig men min kille ville bli konstant buren sina första 4 månader.
Det var väldigt jobbigt. Nu vill han inte gosa eller kramas. Vill bara bli buren korta stunder då det är jag som tar upp honom för jag vill ha närhet. Han ligger hellre på golvet och grejar med leksaker eller ligger och tittar vad jag gör.
Underbart för jag får massor av saker gjorde hemma.

Jo det stämmer för då kan jag få ha tid att göra andra som ska göra hemma men ibland kan jag känna mig att jag vill så gärna vara nära Anton.

Annars är han jätte lugn, snäll, sover mycket, äta bra, skrattar ofta, titta på leksaker, jollrar mycket och utvecklas som det ska, bara enda så gillar han inte att någon bära honom.
Han använder också mycket sin kropp och rörde väldigt mycket men jag antar att det är normalt.
Jag vet att alla barn utvecklar inte på samma sätt utan väldigt olika så jag ska egentligen inte jämför med andra bebisar och tro att Anton är enda som är annorlunda men jag kan tro att det finns säker någon som inte gillar bli bära så Anton är inte ensam om det.

=) =) =) =) =) =) =)


Jag tror inte att jag har berättat om filmen som heter Hachiko- en vän för livet som jag såg för en månad sen, bästa film jag har sett när det gäller drama för jag och Peter grät när vi såg den filmen, först vill Peter inte titta på det för han gillar inte drama filmer men jag bad honom snälla att gör mig sällskap och kollade på den filmen.
Peter blev förvånade och tyckte att det är så jävligt bra och det tycker jag med.
Så jag tycker att ni MÅSTE se den.

Underbart film för jag grät jättemycket och det är sant.

Min mamma måste absolut se den filmen och det ska hon få låna av mig eller så kan vi titta på den tillsammans nu på helgen när mina föräldrar ska ändå komma hit.
Jag tittar gärna igen på den filmen.

Jag vill gärna se Dear John, har ni sett det? Är det bra?
Har iallafall bokat det och vet inte när jag kommer få.
Idag har jag köpt SHUTTER ISLAND dvd som är thriller och ska nog titta på det ikväll, hoppas inte att jag får mardröm när jag sover eller så tycker jag kanske det är dåligt film, ingen aning.

Om ni har sett så berätta inte vad som händer i filmen utan gärna säg om det är bra eller dåligt :).
#1 - Mirre

Snygg jacka och härliga bilder under =D. Samt vad kul med dop, ser jag fram emot att höra mera från =D



track för orden hos mig

KRAMAR

#2 - Mirre

Såg ocksåHachiko, jag tyckte också den var bra, men den var nästan för sorglig, grät som en toook =(

kramar

#3 - sofiaw

snygg jacka!



shutter island är SKITBRA!!! man fick tänka till slutet av filmen. du får se själv sen :) däremot har jag inte sett hachiko men vill. kanske får det bli av snart :)



dear john har jag också bra. den är helt okej! shutteer island är bättre men dear john är en "lättsam" film jämfört med shutter island.



puss

#4 - A

Pia.. ja jag kan förstå hur du tänker, det är så himla skönt att du är dig själv, öppnar dig hur du känner för Anton, många sitter och säjer bara allt är så perfekt, så man börjar undra.. eh! vad är perfekt? klart är sonen oxå perfekt för mig även vissa dagar kan han va extremt jobbig så man blir tokig, men annars är han så jävla go!

Wincent är ju helt tvärtom om jag syftar med Anton, han vill VARA nära hela tiden, från han föddes, vill han alltid vara nära oss, mysigt är det klart, men vissa dagar kan det kännas lite jobbigt pga man vill ju kunna göra annat. Så bunden e han ibland, men det blir bättre varje dag, men vi tror det beror ju oxå på att han inte vill ha gosdjur eller snutteflit att mysa med, eller napp, han slutade helt vid 9-10 mån, minns inte riktigt, så han hellre vill vara PÅ mig eller hos hans pappa. Så vi är hans snuttefilt kan man säja.

Men nu är han mycket fixerad av att vara med sin pappa, pappas pojk kan man säja. Vissa dagar vägrar han ha sin pappa nära, bara mig som gäller, det varierar.. ibland bägge.

Några säjer att det är orsaken att han sov för länge hos oss i sängen, men vi följde bara magkänslan att han får sova med oss när han vill och så, kanske är det oxå mer därför att han vill alltid vara nära oss, men vi tycker det känns så tryggt, även han har egen säng o sover bra, oftast vaknar han 1 per natt pga dröm eller törstig. Ibland vill han gå in till oss och kryper in till oss så, han vet iaf att han är alltid välkommen. Ibland ville vi han ska sova med oss, då ville han till hans säng.

Som du sade att man kan ej jämnföra med andra, absolut inte, men klart kan man ibland undra " hum, varför just det här?", lätt att grubbla o fundera, men det är inget att man ska va bekymrad.

KRAM PÅ DIG!

#5 - SA

:) Tack, roligt att du tittade in på min blogg. Det är roligt att titta runt lite vad andra skriver om i sin blogg.



Härligt att du inte behöver bära din Anton så mycket som min Wilhelm. Han vill ofta att jag skall bära honom - han är mer än 2 år nu så nope... Ibland okej men inte alltid så går ryggen i trasig. ;) Du kan alltid vara nära honom och mysa.



Shutter Island - å vad spännande! Har sett den och mycket bra var den! Lycka till.

#6 - Fia

Snygg jacka! Självklart ska du behålla den, den vr ju iallafall billig, så du förlorar inte mycket på det? ;)



Filmen Hachiko var verkligen bra, jag grät på slutet, så sorglig var den!



förstår dig, man vill gärna bära sin lille bebis, men som andra säger - kan det vara skönt och inte behöva bära hela tiden. Hoppas han ändrar sig snart ;)



Jaa, det är ofattbart att Edwin ska börja i klass 1! Min store pojk! :)

Tack, Amy är såå underbar och söt men busig som attan! hehe.. krammm!!

#7 - Sofia

saknar dig med! men vi kan nog komma till dopet så vi ses ganska snart :p i höst kanske vi kan ses ett par dagar oxo? puss

#8 - suma

Hej..

Vad fint på bild och jacka på dig..

Jaa vad kul att Anton ska dopa 21 aug det min fyller år:)

ALlt är bra med dig och din lilla familjen?

Vi mår bra..

Jaa Bebis är nyfiken på leksaker och mest rör..

Kramm

#9 - Fia

Hehe, ja Hugo är så härlig! :) Han var sååå stolt över att Nicklas missade det.. :D:D

Kramm!

#10 - mona

Tips... Anton är döv, vill nog gärna se framåt, så bär honom så att han sitter med ansiktet utåt inte mot din framsida... elsa älskar att sitta på mina knän och glo runt i rummet.. vänder jag henne så blir hon missnöjd om inte hon vill sova. kanske funkar det bättre ? Annars så är alla ungar olika, en del är som iglar och vill bäras hela tiden andra avskyr det hehe... kram

#11 - Simone

Hej!

Jag har likadan blå jacka från ellos. Jag var också tveksam men tyckte det var för billigt att skicka tillbaka. Enda som stör mig är knappar, ha funderar på att byta till svarta.. Hoppas vi bägge har någon nytta att använda.

Min son Milton är hörselskada och ibland tror jag att han hör bättre, för han reagerar vissa ljud men han tecknar väldigt mycket om man jämnföra med min andra barn som är hörande då tror jag att han har sin hörselnedsättningen ändå. Han är 1 och halv år gammal. Man upptäcker många saker för varje dag. Njut av med ljuva Anton. Du får gärna maila till mig. Ha ingen blogg längre kvar fast har tankar om att börja skriva i blogg.. Få se om jag dyker upp någon blogg. Må så gott. En frågan har du kommit kontakt med Carin Roos? Hon ordnar en träff för alla döva föräldrar med döva små barn. Intresserad? Jag själv funderar på att åka dit. Kramm

Kram

Kram

#12 - Pernilla

Simone:

Ja jag får se om jag kommer använda jacka, hihi.

Nää jag har inte hört talas om Carin Roos och skulle det gå ändå att vi kan vara med om min fästman är hörande?

Fast det blir nog bara jag som åker dit om jag kan förstås.

Kram / Pernilla