Lättad

Igår kom jag äntligen hem från jobbet och idag är det mest tvätt, umgick med Anton och bakat äppelkaka, mums.

I fredags när jag åkte till jobbet var jag nervös för det var dags för mig att berätta för dem att jag kommer söka annan jobb under tiden när jag är mammaledig så de ska vara beredd.
När jag har berättat för en personal och hon förstod mig fullständigt men självklart blev ledsen för hon vill behålla mig kvar men respekterar mitt beslut, jag kände mig direkt lättad och nu hoppas jag på en ljus framtid.

Ärligt talat var det svårt att berätta för jag trivs så bra på jobbet men fel stad och fel arbetstider när jag kommer att ha två barn så kommer det inte funkar längre.
Jag och Peter har försökt hittat en lösning i halv år och har pratat mycket om det men det fanns ingen alternativ så det är bästa att söka en annan jobb men det kommer bli tufft för arbetsmarknad är inte så bra just nu men jag kan tyvärr inte fortsätta och jobba på mitt jobb när man ska få andra barn.

Det har varit också kämpigt i halv år att jobba i Göteborg när man har Anton och vi alla mådde inte så bra för det påverkade oss mycket så det leder till negativ stämning varje gång jag kommer hem för jag vet alltid hur mycket de saknar mig och hur mycket jag har missat Antons utveckling, inte kul alls.
Det känns som jag glider isär från dem när jag inte vill att det ska hända och så klart påverkar det Anton och Peter så därför känner jag mig lättad att jag har berättat för mitt arbetsplats hur min livet ser ut nu och det kan inte fortsätta så.
Jag måste ta familj första hand och försöka göra mitt bästa att söka annan jobb eller plugga, bara jag ska gör nåt och även är mer hemma med familj, för de är mitt livs viktigaste.

Jag vill gärna jobba dagtid men om det inte finns så mycket utan kvällstid så är det okej om det är nära område, t.ex Vänersborg, Uddevalla, Dalsland och Trollhättan.

Vi får se vad som händer men just nu längtar jag efter till slutet av december för då slutar jag jobba och då kan jag börjar se positivt fram att vara med min familj och ännu mer spännande när jag kommer se Antons reaktion när han ser hans lillebror, längtar dit och håller tummarna att det kommer gå bra för bebis, vår son :-).
#1 - Fia

Tack. Är så nöjd med håret, bara lite ovan att det är mörkt igen :)



oj, svårt beslut du gjort, men förstår dig helt! Tycker också det är jobbigt att jobba nätter pga Edwin blir ledsen när jag jobbar natt, men det finns inte annat jobb.. Får vänta tills Nicklas fått ngt, då kanske jag kan byta jobb. kul o bra erfarenhet att testa annat, trots jag trivs bra på mitt jobb..

Hoppas du får napp på ett jobb närmare till ert hem. kramm!

#2 - Marie

Man ska helt klart tänka på sig själv, det är det viktigaste, så tycker att du gör rätt

kramar

#3 - summer

Oj jag förstår dig. Viktigast att du hand om din familj. Hoppas du får ett jobb i Vänersborg eller städer.

Kram

#4 - suma

Jag förstår det och familj är viktigast..

Hoppas du får jobb nån nära din hem..

Kram

#5 - Sofia

Det var nog ett rätt beslut o jag önskar dig all lycka till med att söka efter ett annat jobb men först ska ni NJUTA av lillebror! :) Puss