Torsdag

Oj vad vecka har gått alldeles för fort och vi har inte gjort nåt särskilt så det har inte hänt nåt kul men i tisdags var jag på bvc med Anton och allt såg jättebra ut, han fick även spruta.
Men när vi gick in bvc så blev Anton rädd och storgrät, vill inte vara ifrån mig och han höll fast vid mig hela tiden och även besök hos bvc så det var svårt att klä av och vägde honom så jag fick väga tillsammans med honom.

Jag har aldrig sett honom så men han var verkligt rädd, tycker synd om honom.

Denna vecka när jag lämnade honom på förskolan grät han när jag lämnade honom och vi blev förvånade för han brukade annars bara sticka från mig och var så glad att vara på förskolan men inte denna vecka hade han svårt att släppa mig och det gjorde ont i mig att jag tvungen lämnade honom till fröken när han skrek och grät, tror det beror på att han förstår mer nu.

Jag minns så väl när han var nyfödd vill han inte bli buren utan ligga själv och det gick inte alls att bära honom för annars skrek han och rörde väldigt mycket så jag tvungen lade honom på säng så blev han direkt nöjd och nu är det mycket tvärtom :D.

Igår fick jag mail från handläggare försäkringskassan och pratade om graviditetpenning, om att det finns möjlig ändra så jag får sluta tidigare än slutet av december och ja det finns möjligt men jag måste skriva en ny ansökan fast behöver inte arbetsgivares intyg utan bara skriva ner vilka datum jag vill sluta jobba och det måste skicka senaste 30 nov.
De har skickat en blankett till mig och det kommer säker idag så sen får vi se om det hinner att få beslut innan annars får jag stå ut med att jobba fram till slutet av december men jag får hoppas då att sluta innan julafton annars.
Nu måste jag bara varna min arbetsplats att det kan hända att jag redan sluta jobba andra vecka i december, hoppas bara att de kommer förstå mig.

Nää nu ska jag gör i ordningen innan jag åker iväg och jobba.
Ni alla få ha det så bra..
#1 - Marie

Ohh förstår att det känns då han blir så ledsen, men det går säkert över direkt.



Håller tummarna att det löser sig med FSK

kraam