The killer month

Jag har anmält mig att vara med The killer month, alltså träna fem gånger i vecka i fyra veckor och många har anmält, spännande det ska bli för jag missade förra gången för jag har precis fött en bebis så jag kunde inte vara med men nu kan jag det..
Det ser jag fram emot med massa pepp och svettigt ;-).
 
För två dagar sen gjorde jag en nyttig blåbär smoothie, jättegott och jag blanda lättyohurt, blåbär och lite kanel, kanel gör mindre surt tycker jag.
 
Hittade en gravidbild på mig när jag väntade Anton, min första barn och jag kände mig söt och fick så fin hår och ja jag kände mig så vacker då men inte när jag väntade Axel så kände jag mig ful och allt var fel :-).
 
Känner mig att jag behöver skriva ur mina känslor som mamma för det har hänt några gånger nu som inte var så trevlig tycker jag för jag har träffat några bekant och som vanligt frågade de om Anton är döv så sade jag att han är hörselskadade så plötsligt ändrade deras attityd och såg ledsen ut som om de vill visa beklagar.
Jag har kanske uppfattat fel men när man har hänt några gånger och självklart blev man trött på det och man kan se helt plötsligt annorlunda ansikte uttryck och vi döva är bra på att kunna läsa ansikte uttryck.
Anton är frisk som hörande barn och bara enda små sak är att han hör sämre och ja självklart han kommer inte få lika möjligt som andra hörande barn men man ska inte tänka så tycker jag utan vi föräldrar får kämpa för våra barns skull för de är lika värdefulla och vi älskar dem högt, det gäller Axel med..
Jag tänker också på att det är inte bara döva som kommer få sämre i livet utan det gäller hörande också, det finns faktiskt hörande som har svårt att få jobb och ekonomisk, så det är spelar ingen roll egentligen och det beror mycket på individuellt hur person är.
Det finns många döva som har bra och har lyckas mycket med sitt liv så det innebär inte att det är så sorgligt att vara döva..
 
Jag säger det för båda döva och hörande, vi kan om vi vill att få ett bra liv, bara kämpa och ge inte upp. =)
 
#1 - Sofus

så himla bra skrivet, håller verkligen med till 100 procent om allt du skrivit!

Svar: Tack :-)
lillapia.blogg.se

#2 - Marie

Så bra skrivit och just miner och sådant kan såra en jättemycket. Anton mår ju jättebra och allt så jag förstår att du reagerar.

Den reaktionen får jag då folk frågar om graviditet och IVF och hela den biten med, de liksom ömkar mig, precis som det är synd om mig, det är bättre att peppa istället, blir ju att jag mår än mer dåligt då bara

Svar: Tack, ja precis man kan verkligt såra en och håller med att man peppa istället så mår man bra :). Kram
lillapia.blogg.se

#3 - Pea Norberg

Kan säger att jag upplevde/upplever samma som du fastän tvärtom... Dom frågade om våra pojkar är hörande, japp sade vi då säger dom, va bra! eller skönt!...
Peter utbrast en gång, vadå bra?.... Det spelar ingen roll om man är döv eller hörselskadad eller hörande, bara den är frisk...
Man blir bara frusterad!....

Svar: Ja ibland kan folk inte tänka för, man kan verkligt såra en..:-\ .
lillapia.blogg.se