Jättegott

Jag gjorde det för några veckor och jag älskar det, så goda men jag hade inte doppat mörk choklad och idag har jag gjort det igen för det tog slut, ja jag åt det själv, skäms på mig.. :S. Men det var så goda.

Undrar om jag ska prova doppa mörk choklad denna gången, hmm? 

 
Lånad bild från recept.nu
 
 

Leilas Cornflakes crisps

 

Ingredienser

100 g ljus mjölkchoklad
1 block (250 g) nougat
1 burk (350 g) nutella
1 l cornflakes
300 g mörk kvalitetschoklad 70 %

 

Gör så här

 

1. Hacka den ljusa mjölkchokladen och smält den tillsammans med tärnad nougat och nutella i ett vattenbad (i en stor skål över en kastrull med kokande vatten). Ta av skålen från värmen.
2. Vänd försiktigt ner cornflakes i chokladblandningen.
3. Häll ut detta i en liten rektangulär form, 26 x 13 cm klädd med bakplåtspapper. Packa försiktigt ihop smeten så att inga lufthål uppstår.
4. Låt stelna i kylen och skär kakan i 2 x 4 cm breda bars/bitar.
5. Finhacka den mörka chokladen. Smält 1/3 av den i ett vattenbad, tag av skålen från värmen och rör i resten av chokladen tills allt smält. Låt svalna under omrörning till cirka 28 grader.
6. Doppa bitarna i choklad, gärna med hjälp av en gaffel. Låt dem rinna av på ett galler (med bakplåtspapper under).

#1 - Marie

Ohh så goda de där är, gör dem också ibland, men detta har jag inte gjort dem
kramar

Svar: Ja det är så goda.
lillapia.blogg.se