Proteinpannkakor vanilj med kesella hallon och fryst hallon

Jag hittade recept hos http://gymtokig.se/ och jag hade inte bodyscience bake protein men jag tog protein vital med vanilj smak och hade lite mjölk i, smakar jättegott och jag tycker det räcker med 1 dl mandelmjöl.
 

Vispa äggen hårt, häll ner kvarg. Smält smör och häll. Blanda de torra ingredienserna och häll i.

Smöra pannan – börja grädda!

Vill man ha amerikanska pannkakor-stilen minskar man på ett ägg och har i ex fil eller turkisk yoghurt. Rekommenderar att steka på låg värme samt klicka ut plättar på ungefär 0,5-1 cm höjd. Då blir de som bäst.

 

Serveringsförslag: jordnötssmör, bananskivor, kanel, keso, låg kalori-sylt, bär, frukt.

 

Texter är från gymtokig.se och bild är min.

#1 - Marie

Men mummms, tack för receptet

Svar: Ja gott =)
lillapia.blogg.se