Antons första mötet med Axel



Jag har ju lovat att berätta hur hans reaktion när han träffade Axel första gång och det var verkligt annorlunda och Anton var inte lik.

Jag var nervös och väntade på Peter och Anton som skulle komma till BB, kunde inte alls väntade i rum så jag tog med Axel ut till korridor för att kolla om Peter och Anton har kommit men inte än och det tog bara några minuter så såg jag dem kom.
Jag kunde inte hålla tårarna när jag såg Anton gick mot mig och jag grät direkt och krama om honom, han blev så stum och såg fundersam ut och tänkte säker på varför mamma gråter.
Jag vill verkligt inte skrämma honom men jag kunde inte sluta gråta för jag har saknat honom och jag grät inte när jag födde Axel och jag vill så gärna gråta men kunde inte, vet inte varför men när Anton kom så kom allting ut och jag grät av lycka.

Anton såg konstigt på Axel och det syns som om han ska snart gråta men det gjorde han inte utan han var så tyst och såg allvar ut.
Det är svårt att beskriva här nu hur Antons reaktion när han såg Axel men jag kan säga att det gjorde båda ont men samtidigt lyckligt också för jag kände inte igen Antons beteende för han var en annan person som vi aldrig såg förut, men det tog ca 20 minuter blev han vanligt igen och pekade på Axel så sade jag att han är hans lillebror.

När vi skulle åka hem så vinkade Anton hej då till Axel och bestämde sig att Axel inte ska följa med oss hem men när vi tog med honom ändå så blev Anton arg och ledsen så sade jag att Axel ska följa med oss hem, men Anton förstod inte riktigt utan det blev över för honom snabbt och gick med oss till bil.

När vi var hemma så var Anton som vanligt och log, vi såg även till att han inte ska känna sig utanför när andra kom för att tittade på Axel.
Men man kan ändå se att han kände sig lite avundsjuk och vill ha uppmärksamhet från oss alla och vi hoppas ändå att Anton inte känner sig utanför utan vi gör vårt bästa att han inte ska känna sig så.

Just nu vill Anton ofta röra på Axel och jag var rädd om det för han gjorde så hårt utan vet om det och jag förklarade man måste vara försiktigt men han förstår inte riktigt än, fast vi såg till att Anton ska få vara med när vi är med Axel.
#1 - natty

ja det är nog konstigt för anton att en liten bebis följer med och vem är han liksom. men jag tror att han börjat förstå mer och mer nu. ja det är inte lätt fort då en ny person hamnar i familjen men ni gör det så gott bra ni kan, jag vet :)



puss!

#2 - mona

Lea grät första ggr också och idag är de bästisar och oskiljaktiga. :-)

#3 - Madde

Åh inte så lätt för Anton men det ska nog gå bra sen. :)

#4 - Marie

KOmmer säkert visa lite avundssjuka ett tag, men det går nog över då han kommit in i det han också, är ju en omställning, nu är det plötsligt en till



Fina bilder på Anton