Förlossningsberättelse


Nu ska jag försöka berätta hur det gick på förlossning för jag var otroligt trött och orkade inte tänka någon utan vill bara att bebis ska komma ut.

Vi har väntat och väntat att Axel ska komma ut men det blev övertid och vi fick en tid den söndag 12 februari för att kolla om man kan igångsättning men läkare vill att vi ska vänta två dagar till för mitt bästa skull eftersom jag har gjort kejsarsnitt förut och om man gör igångsättning så finns det risk att min ärr spricka därför är det bäst om värk komma själv utan behöva gör igångsättning.

Jag blev inte så besviken för jag vill inte riskera min ärr så jag väntade gärna men ingen hände fortfarande på två dagar och på alla hjärtans dag 14 februari fick vi åka igen till BB för att gör samma undersökning som jag gjorde första gång och så tyvärr sade de samma sak att jag borde vänta ännu två dagar till för allt såg så bra ut med bebis och fostervatten.
Då orkade jag inte och blev ledsen och kunde inte låta bli att gråta inför folk på sjukhuset när vi satt oss och fikade.
Men när jag tog fram min mobil och såg att jag fick sms av min storsyster som skrev att hon vill komma ändå hit trots det inte händer nåt och jag sade hon får komma om hon vill och det gjorde hon.
När hon kom så fixade jag middag till henne direkt för hon var hungrig och vi satt oss på soffa och plötsligt kände jag nåt som inte stämde och sprang till toalett så kom lite vatten ut men jag var osäker om det var vatten eller om jag kissade på mig.

Men det hände 6 gånger samma sak vatten kommer ut och till sist kommer mycket då förstod jag att det var absolut vatten som har gått.
Efter en timma kom värk och sen värkar började bli nära minut mellan så kl 3 på natt eller halv fyra åkte vi till BB, Peters mamma fick komma för att ta hand om Anton.

Då sade de sköterska att jag var öppen 4 cm, oj tänkte jag för det hände inte så när jag väntade Anton och fick åka hem två ggr för jag var bara öppen 1 cm.
Så blev jag kvar på BB och jag fick kämpade ca i 14-15 timmar, alla vi var otroligt trötta och jag gav nästan upp och sade att jag vill gör kejsarsnitt men min syster och Peter bad mig vara stark och vet att jag klarar det.
Jag kräks även när en värk som var jätte jätte ont blev jag illamående och kräks några gånger så det var inte särskilt kul när man spydde och sen fick jag torr i munnen av luftgas, fick dricka vatten och nyponsoppa.
Men sen när de sade att jag var öppen 9 cm så blev jag förvånade, oj så snart herregud och så plötsligt kommer massor sköterska och läkare då förstod jag att det är dags.

Jag fick krysta och jag skrek och skrek för det GÖR SÅ ONT, vill inte skrämma er men det gjorde svinont och jag trodde att jag dör nästan, när läkare använde sugklocka på Axel huvudet och tog ut honom så kände smärtor inte längre för allt försvann plötsligt och jag blev bara så överlycklig och glad.
Det var otroligt känsla och jag är väldigt tacksam att Peter och Malin bad mig inte gav upp utan kämpade och jag är jätteglad att jag inte gjorde kejsarsnitt.

Vi är jätteglada att min syster var med för det blev mycket lättare för Peter att bara vara med mig när min syster tolka åt mig hela tiden och samtidigt tog bilder på oss.
Det var också väldigt tur att min syster ändå kom på alla hjärtans dag och efter en timma kom vatten ut, väldigt tur :).

Jag frågade även min syster om hon vill bli gudmor till Axel igen för jag känner mig att hon var ju med förlossning och var med när Axel kom ut så det betyder mycket och självklart tackade hon ja :).

Ja jag har kanske inte berätta allt precis men det var svårt att komma ihåg allt när jag var så trött och all smärtor tog kål på mig men värd.
Om det är nåt ni är nyfiken på så fråga bara..

Här kommer en dålig bild från mobil på mig och Axel :).


Snart kommer jag skriva om hur Antons reaktion när han såg Axel första gång..
#1 - selin

åååh! här blev jag verkligen tårögd!! :) du har varit så duktig med att ha tålamod och hållit humöret uppe!! verkligen tur att din syster kom just denna dag då senare hände det något roligt för er, kanske var det meningen?! :)



skönt att det gått bra och allt annat! kram!

#2 - Rosi

ååhh.. tårar i ögon.. mycket vacker kortet på er alla.. min minne kom tillbaka när jag född min 2 barnen.. när jag vänta min första.barn så fick jag vatten å den kom allt på en gång. jag fick ta 2-3 badhandduk och göra som binda å lägg mellan. men de blev blöt. hehe. jag blev panik. visste inte riktig vad vi ska göra.. och sen min andra barn fick jag bara värkar så kom in till bb.. kul att upplevat olika båda barn.. lika du.. stort GRATTIS.

#3 - natty

vad jag älskade här inlägget! kollade flera ggr på bilder, så härligt och vackert! du var duktigt som kämpade på och bra stöd du hade!

ja det gjorde ont att föda, men helt klart värt!! :)



ser fram emot nästa inlägg och flera framöver, som alltid!



puss!

#4 - Emelie Andersson i vargön

inget är så skönt som när bäbisen bara glider ut och all smärta bara dör ut!

#5 - Lisa Å

Ja, tänk vad mycket man får uppleva den sista dygnet efter 9 långa månader av väntan!



Smärta, frustration, utmattning, mera smärta men sedan en otrolig lättnad och lycka när det lilla livet kommer ut!



I vecka 13 än så länge..

Förra gången blev det 36 veckors väntan och oplanerad överraskande vattengång plus 4 timmars värkarbete innan Magne kom ut.

Få se hur denna gång slutar.. :P

#6 - summer

Åh jag blev tårögd när jag läser din förlossningsberättelse. Du var duktigt som kämpade.



Söt Alex och Anton! :)



Kramar

#7 - Pernilla

Summer:

Tack o jag måste säga, han heter Axel, inte Alex..

Kramis.

#8 - Jessica

Underbar berättelse å fina bilder! Och ja det gör väldigt ont att föda.. Men en upplevelse och värt det! Konstigt att smärtan försvinner på en gång när man fött ut bebisen!



Njuut av tiden nu! Kramar!!

#9 - Emma Claesson

Underbar berättelse och fina bilder! jag tårögd!

du är duktig som kämpde<3



kram

#10 - Jenny M

Åh jag blir rörd! Skönt att allt e över!

#11 - Karolina, gravid i v. 39 ♥

Vilken berättelse! äntligen är han hos er :)

Kramar

#12 - Fia

Ohh, vilken härlig berättelse!!! Du har varit duktig som kämpade på. Kändes som att Axel ville vänta tills sin gudmor skulle komma först ;) Härligt att hon kunde komma med.

Njut av tiden nu ni! KRAMMM!

#13 - Trollhjärta

härlig berättelsen, Pia!

Kram på er!!

#14 - Cecilia

Du är så stark kvinna och ger dej en stor kram plus grattis Axel till världen! så underbar berättelse och blev tårögd jag.. Alla förlossningar är såå olika, pi intressant och extra känslor när man har redan gått genom förlossning :) helt underbart gumma,

Ta hand om er alla 4! :D

Njut så mkt du kan

Puss och Kram

#15 - Suma

Så fint bilder och berättade. Vad du är jätte duktig kämpar till lycka född söt Axel:).. Hand om er och kram

#16 - therese holm Karlsson

Jag blev också tårögd och kände igen allt vad förlossningen innebar, men olika upplevelser!

Oliwer min son födde med sugklocka!, så kände man igen då!

Härligt berättelsen!:) Ta hand om er alla fyra nu!

Massa kramar

#17 - ENDENISE

ååh grattis till tillskottet, så söt han är ♥ Vilken underbar förlossingberättelse! kram på er!



sv: Programmet laddas hem via google ex, fast om du har MAC så fungerar det inte tyvärr :(

#18 - Ulle

Vilken härlig berättelse!! Jättesnällt av Malin kom till er och hjälpte till... Grattis till er alla!! Ha det fortsatt mysig med pojkar hemma.

Kram

#19 - Ulrica

Å Vilken berättelsen!

Du är verkligen kämpare! Glad för era skull och allt är bra med Axel.

GRATTIS till pojken för andra ggr.

Se fram emot berättelse om hur Antons reaktion till Axel. :D

STORA KRAMAR på er fyra!

#20 - Josefin -Happy Days-

Åhh, vad du var duktig, bra kämpat och så söta ni är. :-)

#21 - Sofia

ååhh din berättelse fick mig bli såå rörd nu!! så fantastiskt att kunna få föda naturligt nu så att du nu har upplevt både att föda naturligt o att göra kejsarsnitt! den nästsista bilden på dej o peter är SÅÅÅÅ fin, den fängslade mej på en gång för era miner i era ansikten säger PRECIS ALLT utan att ord behövs!!! <3

jag tror definitivt att axel väntade på sin moster, för han visste hur mycket du gärna ville ha din syster hos er på förlossningen, så när det var bf men dåligt väder+nåt med bilen så att din syster ej kunde komma, så väntade han helt enkelt med att komma ut tills när din syster kunde! :)

all kärlek till er! <3 puss

#22 - Madde

Oj det låter både tufft och härligt med stöd från syster och Peter! Tur att syrran hann komma till er och jag ser att ni är mkt lik varann! Grattis till Axel! Fina bilder.

#23 - Stina

Bra gjort :) fint inlägg. Stort grattis än en gång! Kramar

#24 - Camilla

Härlig förlossningsberättelse! Intressant att se bilder. Ser små skillnader mot min förlossning, syftar då på lustgasen. Jag hade någon grej som jag var tvungen att sätta på huvudet för att sedan få använda lustgasen, pga arbetsmiljö för personalen, som gjorde så att mitt hår var otrolig svår att reda ut efteråt! Det slapp du, ser jag. ;) Ni var så fina och grattis till Axel! :)

#25 - pezze

grattis till ert 2:a barn :)

#26 - Linda

Ååå vad underbart med lilla Axels förlossning! <3 stort grattis, nu är han äntligen hos er!!! :D Skönt att syster din kom till er oxå:)

Jätte fina bilder här i inlägget oxå:) Fantstiskt minne att få komma ihåg lilla Axels förlossning:)

Njut av eran nya tid med två underbara barn och speciellt av Axels lilla mys-bebis tid, den kommer aldrig igen och det går fort...Dem utvecklas i rasande takt!

Njut och ta hand om er!

Massa kramar

#27 - Rebecca

Bra berättelse!!Jätte duktigt av dig som klarade att genomföra med förlossningen!

Återigen grattis till Axel!

#28 - dessi

din förlossningsberättlese o bilder fick mig bli rörd och ett par tårar föll nästan ner. vilken otroligt kämpare du är! axel är så fin och ej alls lik anton när han var nyfödd. önskar er all lycka o kärlek med eran axel! kramar

#29 - Suma

Jag titta på bilderna så ofta och det så vacker bilderna. Jag se att du är så starkt och kämpar till lycka född. Jag älskar där bilderna. Hand om er och kram.

#30 - Monika

Grattis till söte Axel.. Fint namn!!.. Ta hand om er fyra!

Kram

#31 - Maud

Så fint du har skrivit.

Kram:)

#32 - Sofia W

Underbart, underbart och underbart!!! Underbara bilder! Speciellt bilden på dig, Peter och Axel! Sen kan man se att du och Malin är så lika! :)



Underbar förlossningsberättelse!!!

#33 - Malin

Jag är toppbloggare på finest.se under kategorin "mamma/pappabloggar".

Jag letar efter mammor som vill att jag ska blogga deras förlossningsberättelser!

Intresserad??

Maila berättelsen och några bilder!