Matdagboken och trötthet

 
 Jag som har dålig fantasi när det gäller mat och jag har varit medlem matdagboken sen i fjol men har inte logga in sen i fjol men nu gör jag det och det kan vara bra att få inspiration från andras mat, pepp och även tips mat recept som är nyttig.
Jag gör det för min och min mans skull för att kunna leva sunt och mår bra men inte lätt när jag har dålig fantasi när det gäller mat så jag hoppas att jag får bättre inspiration.
 
Det beror mycket på mig också hur jag orkar och lust, för jag blir alltid trött, mycket trött kan jag säga på eftermiddag då orkar jag inte laga mat, så nu har jag ändrat och laga mat tidigare vid kl ett istället och Peter får värma mat när han kommer hem för han kommer alltid sent då är det för sent att alla familj äter tillsammans, synd men så är det och jag vill inte att pojkar ska äta middag vid kl sex på kväll för de oftast sover då eller kl sju, därför får de tidigt middag.
 
När jag var inne på http://myhappydays.se/index.html och hon beskriver hennes trötthet så hon bestämde sig att att söka hjälp och det visade att hon hade brist på vitamin B12, jag kände mycket igen för jag känner samma sak och jag är allvar trött, alltid trött för jag kan somna närsomhelst och har oftast inte energi alls.
När jag körde bil kan jag känner mig sömnig så jag tvungen stannade och vila lite, inte ofta händer men ibland och när pojkar lekte så försökte jag leka tillsammans med dem men det gick inte för jag blev så jätte sömnig av bara sitta på golvet eller soffa blev jag direkt trött och min ögonen kunde inte hålla vaken utan jag fick kämpa att hålla vaken, inte kul alls.
 
Jag känner att det kan inte fortsätta så och jag måste gör nåt åt det så jag ska söka hjälp och det är inte kul att vara trött jämt och ingen energi.
#1 - Mallan

Ja, bara att gå till läkaren och ge blodprover. Jag har sköldkörtelsproblem, som underproducerar - googla på Hypotyreos och det är mycket vanligt bland kvinnor, speciellt de som har fött barn.
Inget allvarligt, bara att få levaxin och äta mer b12 blir det bra igen. Bara att vara trött jämt är jobbigt, jag blir trött och får depression lätt.

lycka till!

Svar: Ja det ska jag göra, absolut för jag orkar inte leva så att vara så trött, jätte jobbigt. Tack, hoppas bli bättre sen..
lillapia.blogg.se