Träningsschema för två veckor!!

Nu är det dags att planera en ny träningsschema för jag har följt en tidning i två veckor och det har gått bra men nu tänker jag satsa på konditionsträning, plankan och squats.
Det innebär att jag ska jogga/powerwalk och jag önskar verkligen att jag kunna ta morgon promenera innan frukost men jag har två barn hemma och jag kan inte för de vaknar olika tider och jag vill inte väcka dem tidigt och tvingar dem att gå ut med mig, det funkar inte så men jag ska gör mitt bästa att jogga/powerwalk på dagen.
 
Mitt mål är att gå ner vikt och sen bygga upp mina muskler för när jag började tränade för tre veckor sen och ätit bra men vågen visar ingenting utan kroppsmått har minskat lite.
Om jag ska vara ärligt så var jag lite besviken och undrade vad har jag gjort fel, jag vill inte bygga upp muskler redan utan gå ner först och sen bygga upp dem.
 
Jag ska jogga och powerwalk varje dag i två veckor och självklart ska jag fortsätta efterråt men jag vill satsa på två veckor först och se hur det funkar.
 
Idag var jag lite deprimerad och allt känns bortkastad men sen tänkte jag, nej den här får inte förstöra min dröm så jag ska fortsätta med det och ge inte upp.
 
#1 - Cami

Bra jobbat!!

För mig tar 2-3 månader att min kropp reagerar att gå ner i vikt. Jag vill se direkt resultat men jag vet hur min kropp funkar så jag måste ha tålamod. Inte lätt .. Men mitt mål till sommar att gå ner i vikt till två siffror så jag försöker fokusera mig på måtten, inte vikten under tiden. Jag funderar att kolla vikt typ varje 5e vecka .

Heja på oss!!

Svar: Tackar, jaa jag ska också inte kolla på vågen om 1 månad har jag bestämt mig, ;-). Då får vi heja på varandra, kram.
lillapia.blogg.se

#2 - Anonym

Jag tänker att du inte ska bry dig så mycket om vad du väger. Satsa på träningen om det gör dig glad. Är det du tycker är gott. Fokuserar man för mycket på att tappa kilon tappar man vitsen med livet lite.. Det är vad jag tycker. Och du som är så vacker och en underbar människa borde kunna acceptera dej själv och inte ha negativa tankar om dej själv. Men det är vad jag tycker. Småbarns åren är tuffa och man är ganska bunden men de går snabbt över och D år det skönt att veta att man accepterat sig själv istället för att gå runt och deppa över hur msn ser ut.

Svar: Tack för kloka ord och snäll sagt, det värmer. Kram på dig.
lillapia.blogg.se

#3 - Linba

För det första ska du inte stirra dig blint på vågen, känn efter om dina kläder sitter lösare etc..Jag tycker du ska skita i vågen. Mät, ta en bild på dig etc.. Det viktigaste är att du mår bra och kämpar för att träna etc. Det tar tid att bygga muskler osv.
Du har varit jätteduktig som tränat 5-6 ggr per vecka.
Kram

Svar: Det har du rätt, det är svårt att låta bli att inte kolla på vägen, haha men nu har jag bestämt att inte kolla på vågen om 1 månad ;-).Tack så mycket och kram på dig.
lillapia.blogg.se

#4 - natty

ja förstår din frustation, men det tar tid. du precis börjat! bara fortsätt och jobba på!

och sen gör du väldigt bra, är att planera träning, kost innan. då lyckas du med allt, utan fuska! men glöm inte att unna dig också! :)

bara fortsätta, pia! <3

Svar: Ja och jag måste ha tålamod, hihi. Jag unna mig alltid på lördag med goda mat och choklad ;-). <3.
lillapia.blogg.se

#5 - Sofia W

Ge inte upp! <3

#6 - Marie

Du är duktig, fortsätt kämpa