Tietzes syndrom.

Jag känner mig att jag behöver skriva av mig om min ångest och stress, det är väldigt jobbigt att leva med ångest och oro för jag kunde nästan inte andas och det känns läskigt.
 
Förra vecka fick jag fruktansvärt ont i bröstet som gjorde att jag hade svårt att andas och för halv år sen sade läkare att jag har inflammation brosk i bröstet som kan ha i flera år och man måste träna bort det men jag fick tabletter mot det, äter inte det nu men för halv år sen fick jag det och då såg jag förpackning på medicin att medicin är bra för Tietzes syndrom (Tietzes bildar en inflammation i bröstkorgen och även i ryggens revben och Tietzes syndrom är en ”tjej”sjukdom och man vet inte direkt orsaken).
 
Jag började läsa om Tietzes symptom och det stämde mycket på mig, självklart var det inte kul att ha Tietzes och jag har läst några som berättade om Tietzes och vissa har det värre än vad jag har så jag antar att det finns olika typ smärtor.
Men jag kände mig lugn när jag vet vad som var fel på mig och det kommer då och då, förra vecka så kom det och det var värsta vecka.
Nu skärper jag mig och försöka träna bort det för jag vill inte leva så men jag måste också ta bort stress och oro för det påverkar mycket min hälsa och det blev orsaker till att jag fick Tietzes syndrom.
Det är inte så lätt att ta bort stress för alla vardagar liv gör mig faktiskt stress, jobb, barnen, hus och allt som ingår vardagsliv. 
Hur ska jag göra vet jag inte men jag pratade med min älskling och det var en bra pratstund, allt känns så skönt när jag pratade om min ångest och smärtor i kroppen. 
Jag tror det är viktigt att kunna berätta om mina problem och inte låta det stannar inom mig själv utan pratar med någon och våga be om hjälp. 
Jag kan vara lite för stolt att jag vill gör allt själv men jag borde be om hjälp och det skulle minska min stress och jag har märkt att när jag tränade och ta hand om mig själv så mår jag toppen och har inte ont men jag fortsätter ändå tillbaka till "dåliga vanor" så mår jag sämre. 
 
Jag ska gör allt för att må bra för det är inte roligt att leva med smärtor. <3.
 
 
#1 - Marie

Skönt att skriva av sig, samt även att få reda på vad det kan vara, mycket oro släpper ju då av bara det

Kram till dig

Svar: Ja precis skönt att skriva av sig.. tack kram på dig.
lillapia.blogg.se

#2 - Carolina Thoor

Låter otroligt jobbigt! :(
Kram

Svar: Ja jobbigt men jag ska inte låta det förstöra mig utan jag ska försöka bli bättre :). Kram på dig med.
lillapia.blogg.se