Stress!

Jag har inte en stress jobb utan det är en väldigt lugn jobb men jag är ändå stressad av livet, familj och hemma, så jag tänker hur ska jag kunna få det ändra för det känns som att det går inte.
Jag blev lätt småstressad av små saker och när jag ser någon som måste fixa så blir jag stressad, typ städning, tvätta kläder, vika kläder och fixa mat, det är en vanlig vardagar som måste fixa och ingen av det är konstigt men det gör mig stressad, varför vet jag inte och det är jobbigt.
Min man och jag hjälper alltid varandra, vi städar tillsammans på torsdagar, ibland måste jag gör själv pga han måste fixa huset ute och ibland måste han städa själv för jag var borta men varför är jag ändå stressad av livet?
 
#1 - Sofia

Jag har en teori om varför det kanske är så. Jag själv känner mig väldigt stressad av att jag måste laga mat och äta. Jag tror att det är för att såna saker som att städa, diska, laga mat osv alla vardagliga saker man måste göra, det tar aldrig slut. Man måste göra det om och om igen så man får ingen känsla av att man nått ett mål. Jag tror det är det som gör att jag känner mig stressad av matlagning. Bara en tanke att det kanske är så för dig också när det gäller städning m.m?