Fil från Finland


Jag har ätit fil sen jag var små och när vi var hemma hos mina föräldrar så såg jag att de har köpt fil så tänkte jag, ååå det måste jag äta, jag älskar det fil och jag brukade ha socker och kanel på, så gottt.
Det finns finska lilla mat affär i Jönköping och där köpte min pappa fil och när vi åkte till Finland hos min mormor så köpte min mormor alltid fil till mig för hon vet jag älskar finska fil. ;).

Jag mår fortfarande sisådär men ändå lite bättre för jag har fått tillbaka lite smak och lukt men fortfarande kan inte smaka riktigt eller luktar än men bara lite grann.
Jag har också haft feber i två dagar men sen försvann det och jag har fortfarande ont i kroppen, speciellt i ryggen.
Anton blev också smittad och han blev sjuk i lördags och såg så hjälplös, han orkade ingenting för han vill bara sova hela tiden och spydde ut mat när vi försökte få honom dricka välling så Peter åkte till apotek som har öppet kväll i Jönköping och köpte alvedon, han blev mycket bättre sen men fick feber tillbaka igen igår men inte lika mycket som i lördags så han är på bättringsväg.
Idag har Anton inte feber så vi får se sen ikväll om feber kommer tillbaka.
Vi var inte van för det var första gång för oss att Anton blev så sjuk och självklart blev vi rädd för han var inte lika glad och såg så hjälplös.
Men nu verkar det som Anton mår bättre och han sover nu.

Nu tänker jag vila lite och ni alla får ha det så bra idag.
#1 - Anna Trollhjärta

Pia! Ja vi minns oxå när vår Lillen började bli sjuk på riktigt efter 1 år gammal, eller lite tidigare, kommer inte ihåg precis. Då var vi extra oroliga, klart var det oxå att vi hade aldrig barn tidigare, vill bara allt ska gå bra för W.

Oroliga och frågade lite doktor, våra kära o nära. Sen när det har varit flera ggr framöver då blev vi mindre och mindre oroliga och kände igen sympton på sjukan. Klart är det aldrig ROLIGT heller!

Tror det är mer än normalt hos alla föräldrar, extra oroliga, överbeskydda och funderingar dök upp massa ggr, varför, hur, när och vad!

Krya på Anton!Även på dig.

#2 - Mirre

Heeej, ni ska också kurera er, jag får också ont i ryggen då jag har feber, jätteont faktiskt. Har feber nu samt magsjuka, så man är inte på topp direkt



Vad gott det där såg ut =D

Kramar

#3 - Lily [ L i n d a . B l o m ]

Hejsan!



STORT grattis till dig som kammat hem vinsten i tävlingen om valfri tavla från Formeli. Du har valt modellen "BUSIG" och därför ber jag dig nu att maila mig alla uppgifter och önskemål så vi kan ordna detta : )



Stor Kram Linda