Tisdag

 
Idag har jag powerwalk 7,28 km och äntligen säger jag bara för att min dröm var att lyckas till 7 km och idag hände det ;-). 
Nu känner jag mig trött men är stolt över mig och nu är jag ensam hemma, båda pojkar är på förskolan men de kommer snart hem med sin farfar, jag hoppas att det kom gå bra för Axel eftersom det är första gång han stannar på förskolan till kl fyra.
 
Igår hände nåt underbart, jag och min man pratade om att vi måste faktiskt försöka få Anton sluta använda blöja för han är 3 år men han var inte redo förut när vi provade utan han blev så ledsen men igår provade jag igen och han hade kalsong på sig utan blöja.
Han sade inte nåt om det utan accepterade det och jag blev faktiskt förvånade och jag var tveksam om han vill kissa på pottan men det gjorde han och han sprang till toa och kissade på pottan flera gånger, så härligt.
Han såg så nöjd ut och igår kväll satt jag blöja på Anton för det är snart läggdags så sade han att han vill kolla på tv innan läggdags och det fick han, plötsligt sade han till mig att han måste kissa men då tänkte jag att han har ju blöja på sig men han sprang till toa och tog bort blöja och kissade. :).
 
Jag är väldigt stolt över min pojke, så underbart.
Nu hoppas jag att det fortsätta så att han inte använder blöja på dag men på kväll ska han nog ha blöja för det är fortfarande inte torr på blöja på natt. 
#1 - Marie

Fin du är och så duktig han är, =D,

Svar: Taack, å ja han är duktigt :).
lillapia.blogg.se

#2 - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Härligt när det går så smidigt. Det där med blöjavvänjning har jag glömt bort. Nästa sommar är det dags att försöka få min minsta torr på dagen om hon inte redan viljat tidigare, men hon hatar pottan så vet inte hur det kommer gå.