Vad tycker ni om konflikt mellan Ebba von Sydow och Linda Skugge?

Vi har kanske olika åsikt om det men Linda hade inte behövt säga så att vi som inte har barn bör skaffa barn för att få en bättre liv.
Men hon borde tänker på att det finns de som inte kan få barn och hon kan fan inte säga så och vad jag har uppfattat och tycker att hon tycker vi med barnlösa är mindre värda än de som har barn.
Jag blev upprörd det hon sade.
Hon får säga sin åsikt men hon har inte rätt att diskriminera oss med barnlös och jag tycker att hon borde låta de andra får leva sin liv om de vill.
Hon kanske menar bara Ebba men det hon sade så om barnlös så jag uppfattade att hon tyckte att vi alla med barnlös bör skaffa barn och få en bättre liv.

Nu ska jag åka och jobba men kommer hem igen på torsdag kväll..
#1 - nea

hehe, så uppfattar jag inte henne riktigt. jag tyckte hon menade att de som inte hade barn tidigare inte egentligen förstod vad stress innebär, att när man sedan fått barn så vet man vad en verklig stress är. hmm. :) alla får ha rätt att tycka vad de vill. men absolut inte tycka att barnlösa är mindre värda...!

#2 - Linda

KOmmer följa din oxå. Visst blev bilden rätt så häftigt:). Ang din inlägg så hoppas jag att hon inte menar att vi som är barnlösa är mindre värda!

#3 - mallan

nja, har läst igenom hennes blogg och alla inlägg- vad hon egentligen menade är: stureplan-livet är sämre än att ha barn. Och ha barn med den stressen är bättre än den stressen ebba har, att vara perfekt.

Mycket av Linda skrev var ironi, det gäller bara att läsa mellan raderna.



#4 - Askungen

Självironi, ironi där allt hon säger, som jag tänkte säga som Mallan.

#5 - Pernilla

Hej kära bloggläsare. Jag skrev om här konflikt för jag vill ha er åsikt vad hon egentligen menade och alla uppfattat ju olika. Jag säger inte att jag har rätt utan jag kan ha uppfattat fel men säg vad ni tycker och uppfattat skulle vara intressant. Kram på er alla.

#6 - Pea

Ehh.. jag har nog missade det här... förstår inte riktig vad det handlar om...:S



Men måste säger, så fin hårfärg du har! ;) finfin!!

#7 - Sofus

Jag uppfattade det som att Linda Skugge tycker att om man inte har barn så har man ingen rätt att klaga på att man är stressad medan de som har barn har rätt att klaga på att de är stressade. Jag håller absolut inte med Linda för så som samhället ser ut idag så ÄR det mycket stress överallt, oavsett om man har småbarn eller inte och det är svårt att bara ändra sin livsstil så att man inte behöver stressa. Så det är inte bara de som har barn som har rätt att känna sig stressade tycker jag. De har ändå gjort ett val att skaffa barn och borde veta vad det innebär från början.

#8 - Lisa

Håller med Sofus, så som hon skrev så är det så att stress är ingen "rättighet" enbart för föräldrar. Alla om så samhäller kräver det kan drabbas av stress och alla kan uppleva det, med barn eller inte. Jag kan också uppleva stress en dag (och har inga barn) men ska då jag känna att jag inte har "rätt till att känna stress?" bara för jag inga barn har? det är ingen monopol på vilka som har rätt till stress eller inte. Sen så har man ju trots allt valt att ha barn och med allt som det innebär med det. ALLA i samhäller borde lära och förstå innebörden med att lugna ned sig och inte stirra sig blind på stöket i vårt liv.

#9 - Miss Borén

Oj, jag hänger verkligen inte med vad som händer i sverige.... Måste nog ha mera koll.. :-D

Alla stressar på sitt sätt, varken om man har barn eller INTE.... puss