Hej alla!


Jag saknar verkligt att blogga men kunde inte p.g.a tidbrist men nu kan jag blogga lite stund medan Anton sover :).


Igår var det första gång för mig att vara ensam hemma med Anton och Peter började jobba igår, det har gått bra men ovan, jag kommer nog vänja mig vid det snart.

Jag tänker berätta varför vi valde namn till Anton.
Jo det var från Peters farfar som heter Karl-Anton och vi tog Anton och Karl som andra namn och vi tog min efternamn, det passar jättebra.

I lördags kom mina föräldrar och min syster hit, jättekul och jag frågade min syster om hon vill bli gudmor till Anton och hon tackade ja, glad jag blev.
Vi har funderat på att ha dop i början av september men vi få se och då får vi kolla med präst också men det får vi planera sen när vi tycker det är dags.

Nu är Anton snart tre veckor gammal och ni har rätt att tiden rusar alldeles för fort.
Jag njuter verkligt att vara mamma men har inte riktigt fattat att jag har en son, ja en son otroligt.
Allt är även nytt för mig också, att vakna på nätter och kolla jämt på Anton om allt är bra.
Jag känner mig mer ansvarig och mer oro på nåt sätt fast jag känner mig inte mår dåligt nää utan att ha en lilla bebis är stor ansvarig och man vill vara rädda om.

Det känner säker alla mammor och pappor.

Jag är bara så lyckligt och glad att ha Anton, han är så underbart, go och så söt.
Det ska bli ännu spännande att se honom utvecklas och vem han kommer lika mest insidan och utsidan.

Det verka som Anton har ärvt hår från sin pappa, hoppas jag verkligt men det kanske förändrats när han har växt, för Anton har vågig håret som Peter har och tjock men Anton har inte fått riktigt tjock än.
Jag har även tagit bild på Anton som punk, hans hår såg punk ut, så himla söt.
Kika på http://www.lillapia.blogg.se/bilder

Nä nu ska jag fixa middag innan älskling kommer.
Skriv snart..
#1 - Emelie

haha tack ;) jo, den där csi är ok men föredrar csi miami eller new york. men om jag ska välja fram den bästa favoriten så är det criminal minds då det handlar om psykologi och mördarnas psyk, mer roligare. och söt bild på anton i frisyren. :D

#2 - natty

hehe lilla punkis! :D du ser alldeles för fräsch ut, man kan inte tro att du har sömnbrist alls på bilden! :)



jaa absolut, alla känner så, att allt är nytt och man kommer vänja sig med allt. som jag sa tidigare kommer allt bara bli bättre och lättare :)

jag tycker också det ska bli spännande och se hur anton blir som person då han blir större :)

puss!

#3 - Mirre

Förstår att det är mycket som rör sig i huvudet och att man oroar sig hit och dit och missar att njuta av det på samma sätt. Men vad härlig känsla att få tänka, JAG HAR EN SON =D



Man saknar dig misann hos mig =D



kram

#4 - sofiaw

smart att ni tog ditt efternamn istället för hans, hehe :)



ja, jag kan tänka mig att det kommer upp en massa nya känslor nu när anton finns med i bilden! du är jättesöt på bilden!



puss!

#5 - suma

Oj du ser vacker och pigg och söt..

Jaa sant att tiden går fort till blir stor..

Men du ska vara njut med Anton och vara stolt över Anton..

Jag kan förstår att du blir ovan utan peter men du kommer klart bra vara med Anton och stolt över vara mamma:)..

Det lugn när du har tid så skriv på blogg..

Kramm

#6 - Sofia

pia, du ser så himla fräsch o pigg ut på bilden!! en kanonsnygg mamma! :) puss

#7 - natty

förresten. nöjd med kamera? :) puss

#8 - Elenor & Alfred

Tackar! :)



Jag är i v 27 nu ;)

#9 - jenny

grattis till anton!! och ja som de andra säger så ser du väldigt fräsch ut!!!

#10 - Mirre

Javisst var det, så snygga



Allt bra?

kram