Självförtroende


När jag blev mamma har jag inte lika bra självförtroende som förut om jag ska vara ärligt, jo ibland har jag det men oftast inte och jag är inte samma person längre.
Jag älskar min familj och är jättelyckligt men när man tänker på mig själv, när jag ser spegel så gillar jag inte det ibland, eller ofta.
Jag tror inte att jag är ensam som känner så.

Jag vill gärna skaffa andra barn någon gång i livet om det går förstås, man vet aldrig och jag har bestämt mig att inte vara överdriva och äter för mycket som jag gjorde när jag väntade Anton, helt onödigt för det behöver egentligen inte och jag gick upp 22 kg under graviditet.
Så jag vill inte uppleva det igen, hihi.

Jag har accepterat att jag har blivit äldre och min utseende förändrats också.
Det är ingen som kan göra nåt åt det, jo plastikkirurgi men det vill jag ABSOLUT INTE göra.
Jag får leva med min rynkor och bli äldre ;).
#1 - Cami

samma här att jag åt så onödigt när jag väntade Charlie. åt för MKT kakor, socker, osv.. om vi får andra barn då ska jag inte äta mkt utan äta som jag brukar äta nu.. hoppas jag :)



du är alltid fin oavsett du ser ut. ibland kan inte bli nöjd med kroppen , samma med mi kropp som jah gick inte ner i vikt så fort. jag antar att vi som inte ammade så länge så kanske därför att gå inte ner i vikt så fort? tänkte på några mammor som helammade och de gick ner i vikt ganska fort. o känner några som ammade ej fullt. gick ej ner , tog lite lång tid.. detvarierar på alla . vi ska stolta över våra fina kurva kroppar, killar älskar att känna dem vet jag :) hasse vill ej att jag ska gå ner i vikt mer men jag ska ändå :) oj långt kommeneter :)



kram

#2 - Fia

Du är vacker som du är, det har du alltid varit. Men förstår vad du menar, jag kände samma sak förut. Bara att inse att vi blivit äldre och vi är skapta för att föda barn, det är vi bäst på! ;) Kramm!!

#3 - Marie Tävling pågår

Du är fin tro inget annat. Men kan förstå att man känner sviter efteråt, för ens kropp tar ju stryk så är det ju



Men tänk vilken gudagåva du fått =D. Men vet, i vissa sitsar så trivs man helt enkelt inte alls med sig själv

kramar

#4 - i min lilla lilla värld

Tror inte du är ensam tyvärr.. Jag tycker iaf att du är vacker

#5 - Matilda

Helt förståeligt att känna så! Jag kan nog inte säga så mkt pga har ju inte barn själv men det är en sak har jag märkt att det är väldigt lätt att glömma sig själv när man blivit mamma. Jag följer ganska många mammabloggar och en del mammor erkänner detta och därefter börjar de prioritera sig själv.



Det är inget fel med att prioritera sig själv. Mår man bra så mår alla andra i din omgivning bra. Aldrig försent att börja träna, leva hälsosamt o framför allt ha livskvalité som man trivs i. Ålder är ingen ursäkt!!! :) Så tro på dig själv så får du självförtroendet tillbaka :) Ingen idé att älta i dte gamla, se framåt ist!



Du är en härlig kvinna så lär du snabbt hitta ditt självförtroende om du själv vill det!!!