Vecka 31


Det är så otroligt att jag är redan vecka 31, ofattbart.

Idag på morgon var jag hos mvc och allt såg bra ut men när vi pratade om graviditetspenning och jag berättade att jag har fått beslut men känner mig lite osäker om jag kommer klarar att jobba fram till slutet av december.
För jag skulle egentligen jobba i fredags till lördags men det blev inte så utan jag stannade hemma istället på grund av hade för ont höften och jag kunde nästan inte gå, känns verkligt jobbigt.

Jag trodde att denna gången skulle vara lätt som första när jag väntade Anton och så tyckte jag att 2 månader ledig innan förlossning var för långt tid och jag ångrade så därför bestämde jag mig att tar bara 1 månad ledig denna gången men det blev tyvärr inte samma som förra gången för jag har jobbigare nu.
På mvc tyckte att jag ska ändå försöka ringa till försäkringskassan och kolla om det finns möjligt att ändre vilket jag inte tror det kommer gå men att prova skadar inte.
Så jag har ringt dit idag och frågade men den som svarade kunde inte svara men har gett min mail adress till handläggare och så handläggare ska höra av sig om det finns möjligt att ändra eller så får jag ansökan om nytt igen.
Så jag kan sluta tidigare på jobbet än till slutet av dec men jag är lite oroligt att det kommer påverka min arbetsplats p.g.a allt blev för "sista minut" annars så de hann inte söka en ny vikarier så det kan leda till att de blir besviken på mig, vilket jag inte vill göra dem ännu mer besvärligt och rörligt med personal.

Fast jag kan inte precis säga just nu för det kanske ändå inte gå att ändra nåt för det är försent så jag får kämpa att komma till jobbet så gott jag kan.

Imorgon ska Anton äntligen till bvc på evigt sen och ska nog få sin spruta också så det blir jobbigt att se Anton ledsen och vi är medvetna att Anton väger inte så mycket så vi har frågat på bvc om tips hur vi kan få honom äta bättre när han inte vill alltid och det kommer jag få tips imorgon, hoppas på nåt bra tips i allafall :).
Men det är viktigaste att Anton mår bra annars och är glad mesta :-).

Ni alla få ha en bra dag, write soon..
#1 - Fia

Oj, vad jobbigt du har nu, men hoppas FK accepterar att du får ta ledigt tidigare. Du har ju även Anton att tänka på nu och du kunde ju inte veta innan att du skulle ha ont tidigare, så jag tycker att din arbetsplats borde förstå det här. De vet ju att du väntar barn så de borde på något sätt vara beredda på att du kanske slutar tidigare. Men vi får hoppas att det går bra..



Tack! Det är kul och baka och denna kaka var extra god pga rosenvatten, får mig att tänka på sommar! :) KRAMM!!

#2 - Marie - Foto & hund hjärtar mig

Ohh det är en besvärlig sits förstår jag, men samtidgt ska du tänka på dig, det är du som behöver ledig