Diet!

 
Jag har sagt att jag följer inte någon diet för det har aldrig funkat för mig men nu har jag hämtat en app som heter Lifesum som räknar min kalorier, kanon bra för jag känner att jag har koll på hur jag äter för jag har faktiskt inte koll på hur mycket jag egentligen äter.
Lifesum har också bra frukost, lunch, mellis och middag recept och jag har försökt gå ner vikt mer än 1 år nu men jag har blivit äldre så det är mer svårt för mig att gå ner vikt och jag får ont i kroppen av min numera vikt, 65 kg och jag är 160 cm så jag måste gå ner för slippa smärta i kroppen.
Det syns inte på mig att jag väger tyngre men jag kände direkt att jag får ont i ryggen, ibland knä och att väga 65 kg funkar inte för mig.
 
Jag är inte jätte ung längre för jag gick alltid lätt ner vikt utan problem när jag var yngre men nu är jag snart 39 år så min kropp har förändrats mycket som gör svårare att gå ner vikt så jag bestämde mig att jag behöver hjälp med att räknar min kalorier för jag har inte koll på hur jag äter, så jag hoppas att det kommer funkar för mig men än så längre känns det väldigt bra och jag började i tisdags.
 
2 februari kommer jag väga mig och se om jag har gått ner eller inte och jag vet bara att jag borde sluta med att dricka vin, jag som älskar ta en glas vin på helgen och om jag vill nå dit så borde jag ta bort alkohol och satsa på det jag vill nå dit. 
 
God fortsättning på er alla.